2006 Kuhmo

4.8.2006 - 6.8.2006

Kuhmo 4-6.8. 2006

Tänä vuonna suuntasimme v-kakkosten keulat pohjoiseen päin kohti Kuhmoa, joka odottelikin juhlaväkeä, mitenkäs muuten, kuin aurinkoisena. Matkaakin kertyi Etelän pojille 500-650 kilometriä, mutta olihan oikeudenmukaista vuorostaan meidänkin ajella vähän pidemmälle.

Tällä kertaa oli talkootouhut siiretty pois oman jäsenistön harteilta ja saimme kaikki todellakin ottaa rennosti. Mallikkaista järjestelyistä vastasi Kuhmon Moottoripyöräkerho. Juhlapaikaksi oli varattuna upea Kalevalakylän alue. Meetti teemana oli Talvisodan 105 kunnian päivää, joka komeili painettuna myös miittipaidan rinnuksissa.

Perjantai-iltana mopoja saapuikin paikalle jo toista sataa ja leirintä-alueen mökit olivat hetkessä täynnä. Vanhojen tuttujen tapaaminen vuoden jälkeen olikin tosi antoisaa. Saunoimme, vaihdoimme kuulumisia, vakoilimme toistemme mopoja sekä nautimme vilja-tuotteita. Illalla kokoonnuimme hotellin rannassa, johon meille oli järjestetty bilepaikka. Ilta kuluikin rauhallisesti ystävyyden merkeissä.

Aurinko herätteli aamuvarhain pirteän juhlaväen valmistautumaan kunniakkaaseen paraatiajoon. Kokoontuminen keräsikin yllätysmäärän väkeä, vaikka lähtö olikin jo kello 14.00.Paraati kulki Kalevalan kuntoutuskodin kautta ,jossa tervehdimme Kuhmon veteraaneja. Matka jatkui poliisisaattueessa keskustan läpi, johon olikin kertynyt sankoin joukoin yleisöä. Sieltä suunnan otimme Jyrkänkoskelle, jossa talvisodan aikainen tukikohta.

Illan hämärtyessä olikin suuntana Kelotupa, johon saapui meitä viihdyttämään bändi THE DALTONS. Sitä ennen oli tietysti perinteinen palkintojen jako. Kauneimman pyörän pokaalin pokkasi Jouni, Kokkolasta, 1500 Inskallaaan. Härskeimmän mopon tittelin kuittasi Werty, Betty Boopillaan. Vielä mainittakoon Foorumin sanaseppo palkinnon vei humoristisella kirjottelutyylillään Livelammen Elvis alias Seppo Okker. Muitakin toki palkittiin.

Seuraavassa miitissä 3 – 5.8 2007 nähdään taas toivomani mukaan vieläkin runsaslukuisempana. Toivotankin kaikille turvallista, hauskaa ja sateetonta loppusyksyn ajokelejä

Timo Aromaa

Presidentti