Preloader images
Preloader icon
Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

2010 Vaasa

30.7.2010 - 1.8.2010

Vaasa 30.7-1.8. 2010

Tällä kertaa Intruder meeting järjestettiin suomen länsirannikolla meren ympäröimällä Vaasan Top -Campingin leirintäalueella. Ja leirintäalueen majoitusvaihtoehtojen lisäksi löytyi viereiseltä tontilta hostelli ja hotelli. Eli majoitusta löytyi joka makuun.
Vaasaahan on mainostettu suomen aurinkoisimpana kaupunkina. Ja kyllä se tälläkin kertaa piti melkein paikkansa, vaikka lauantaina tulikin iltapäivällä vettä, välillä vähän, ja välillä vähän enemmän. Mutta suurimman osan ajasta sää kuitenkin suosi meitä.
Ja aivan kuten aiempinakin vuosina, miitti alkoi käytännössä jo päivää ennen virallista päivämäärää, kun talkooporukkaa saapui jo torstaina paikalle pystyttämään clubitelttaa ja järjestelemään asioita kuntoon.
Vaasan kaupungin kulttuurivirastokin toi paikalle esiintymislavan
Eikä siinä kauaakaan mennyt kunnes hommat olivat hoidettuna, koska talkooporukkaa oli ennätysmäärä paikalla.

Perjantaina, varsinaisena miitin alkamispäivänä paikalle saapuneet saivatkin ajella helteessä, ja moni kiittelikin raikasta viilentävää meri-ilmaa miittialueella.
Oulun kaverilla Jampalla tosin oli matkan varrella alkanut kahdella ristinivelellä levitetystä perästä toinen kardaanin nivel oikuttelemaan, mutta pääsi kuitenkin perille asti.
Siinä hetken mietintätauon jälkeen todettiin parhaaksi tuupata pyörä grillikatokseen (lue korjaamolle) kun allekirjoittaneelta sattui löytymään heti hyllystä ehjä ristinivel rikkoutuneen tilalle, ja jopa moponosturikin oli tiedossa (koivunhaloista pinottu) [KUVA]
Työkaluja kun heti löytyi ja asiantuntevaa apua, niin ei muuta kun pyörä paloiksi.

Tällä välin luottomiehemme TT olikin jo viritellyt musa ja karaokelaitteet esiintymislavalle soimaan.
Ja kun clubiteltta pöytineen oli siinä heti vieressä niin porukka istuskelikin siellä rentotumassa ajomatkan ja tavaroiden purun jälkeen hyvän musiikin soidessa, ja karaokea lauleskellessa.
Illan vanhetessa paikalle saapui perjantaiksi sovittu paikallinen pitkänlinjan rokkibändi Allan & the Astronauts.
He soittivat motoristeille sopivaa vanhempaa rokkia, omalta soittolistalta sekä yleisön toiveita. Ja pääsipä vielä clubimme omaakin porukkaa heittämään ryhmänä muutaman biisin bändin kamoilla.
Siitä suuri kiitos Allanin bändille. [KUVA]
Ja mukavaa näytti olevan kaikilla.

Lauantaina olikin sitten jo enemmän ohjelmaa.
Ensimmäinen niistä oli paraatiajo suomen pisimmälle sillalle, Raippaluodon sillalle. Ja valitettavasti juuri tähän aikaan tuli vettä taivaalta.
No, oli heitä kuitenkin reilu kolmekymmentä motoristia jotka lähtivät matkaan. Tuulikin sattui olemaan sen verran kova että raippaluodon siltaa ylittäessä letka joutui kanttaamaan suoralla tiellä.
Pullakahvit nautittiin sillan toisella puolella Berny’s Cafe nimisessä paikassa, jonka jälkeen letka ajeli hieman toista reittiä takaisin miittialueelle.

Sade alkoi pikkuhiljaa hiipumaan ja Intrudereita alkoi valumaan näyttelypaikalle missä äänestettiin kaunein pyörä, härskein pyörä, ja paras maalaus.
Härskein pyörä pokaalin vei Smela, ruoste/mattamusta-aiheisella vs1400 Intruderilla. [KUVA]
Kaunein pyörä, ja paras maalaus pokaalit vei White Vikingin M1800r. [KUVA]
Ja tässä vaiheessa täytyy mainita että Jampan ristinivelen vaihto oli sen verran viivästynyt, kun jouduttiin ajelemaan pitkin vaasaa hitsi ja rälläkkä apua hakemassa, että Jampan pyörä ei ehtinyt pyöränäyttelyyn mukaan. Jampan pyörähän oli voittanut jo kaksi vuotta peräkkäin kaunein pyörä pokaalin.
Muita palkittuja:
Iäkkäin paikalla oleva Intruderisti oli Pirkko.
Kerhon työmyyrä palkinnon sai Smela pitkäaikaisesta työskentelystä foorumillamme.
Asennepalkinto, kierto-sellainen, meni pp:lle joka saapui miittiin kainalosauva pyörän kyytissä.

Palkintojenjaon jälkeen oli taas vuorossa perinteinen kolikonheitto viinapullosta, millä kerättiin rahaa paikalliselle sotaveteraanijärjestölle.
Ja tänä vuonna tulikin uusi ennätys rahankeruussa kun kolikoita ja seteleitä lensi pulloa kohden vajaan 600 euron edestä.

Ilta jatkui hyvän musiikin, karaoken ja seurustelun merkeissä.

Vielä oli sunnuntaina yksi tärkeä tapahtuma, kun Sauli Lassila, Vaasan rintama- ja sotaveteraanit ry:n edustaja kävi vastaanottamassa tuon vajaan 600 euron pullokisarahan sotaveteraanien virkistyskassaan.
Tämän viimeisen tapahtuman jälkeen täytyikin jo alkaa keräämään kamppeita kasaan ja miettimään kotiinlähtöä.
Tosin muutama clubilainen viihtyi niinkin hyvin alueella että jäivät vielä yhdeksi yöksi ”varmistamaan” paikan.

Tämä oli itselleni nyt kuudes peräkkäinen Intruder-miitti, ja täytyy sanoa että näyttäisi tapahtuma vain paranevan vuosi vuodelta, ja odotankin innolla seuraavaa miittiä Joensuun polvijärvellä Huhmarin lomakeskuksessa 5-7.8.2011

Intruder Club Finland ry:n puolesta

Tapsasuo