2012 Iso-Syöte

3.8.2012 - 5.8.2012

ICF Miitti 3-5.8.2012 Iso-Syöte Pudasjärvi

Tämän vuoden miittimatka alkoi meidän osalta jo torstaina. Ensimmäinen legi ajettiin Etelä-Pohjanmaalle, Evijärvelle, mihin myös muutama etelän klubilainen majoittui yöksi. Perjantaiaamuna siirtyminen kohti Syötettä ja miittiä alkoi sateen merkeissä, eli sadeasut päälle ja menoksi. Keli kuitenkin parani ja letka piteni mitä lähemmäs Syötettä tultiin. Miittipaikalle saavuttaessa aurinko paistoi, porukka oli “miittitunnelmissa” ja vastaanotto oli järjestetty hyvin. Tästä olikin hyvä jatkaa majoittumisen kautta itse tapahtumaan.

Osa porukasta oli saapunut paikalle jo torstaina ja järjestänyt paikallislehdelle ohjelmaa. Perjantaina alueella oli myös SPR:n Oulun Tullin Ambulanssi henkilöstöineen opastamassa mm. mp-onnettomuudessa toimimista. Tämä ambulanssi on myös tämän vuoden hyväntekeväisyyskohteemme.

Varsinaiset avajaiset aloitettiin hiljaisella hetkellä alkukesästä menehtyneen Eugenin muistolle. Sitten paikalla olevien hallituksen jäsenten lyhyt esittely ja muutama sana menneestä vuodesta. Tärkein asia ehkä uudet säännöt, jotka muuttavat hiukan totuttua käytäntöä, eli kokouskutsut foorumille, kevät- ja syyskokous sekä valtakirjat virallisiksi. Hotellin johtajalle luovutin klubin pöytäviirin. Uusi lippu salkoon ja miitti avattu.

Perjantaina lähinnä vapaata seurustelua, tutustumista uusiin klubilaisiin ja tällä kertaa myös ulkomaisiin vieraisiin. Miittiin oli saapunut Hollannista klubin pressan johdolla neljä pariskuntaa. Osallistujia tämän vuoden maitiin oli 260 henkilöä. Tämä noin kolmannes jäsenistöstä näyttää vakiintuneen osallistujamääräksi. Ilta kului alakerrassa perinteisen karaoken merkeissä ja yläkerrassa soitti Kickstart Rockers.

Alueella oli myös pari muuta tapahtumaa samanaikaisesti, eli hotellin pihapiirissä oli monenlaista myyntitelttaa. Makkaranmyynnistä onnenpyörään ja maastopyörätarvikkeista Veskun liivimyyntiin. Myös klubitarvikkeita oli myynnissä.

Lauantaina ohjelmassa ajokuntoisille kiertoajelu ja muille alueella mm. suopunginheittoa. Kiertoajeluun osallistui 67 pyörää ja 84 henkilöä. Jampan johtama ajelu suuntautui Taivalkoskelle Jalavan kauppaan, missä kuulimme talon historiasta esitelmän ja nautimme kahvit. Joku teki myös ostoksia täällä vanhassa sekatavarakaupassa. Talkooporukka oli hoitanut tämänkin asian todella hyvin. Liikenne pysäytettiin tarvittaessa joten letka ei katkennut ajelun aikana. Kiertoajelun jälkeen erilaista ohjelmaa, seurustelua, arpojenmyyntiä ja kilpailuja auringon lämmittäessä mukavasti.

Ruokailun jälkeen illalla palkintojenjako. Aluksi jaoimme ne perinteiset, eli klubin työmyyrä ja asennepalkinnot. Työmyyräpalkinto annettiin Mika Baljaskinille. Mika on hoitanut ja uudistanut todella hyvin meidän foorumia ja muutenkin nettisivujamme. Siitä vielä tässä kiitokset. Asennepalkinto ojennettiin Espoon Jarzalle, joka vastoinkäymisistä huolimatta jaksaa rakentaa Bitchiään. Nämä vastoinkäymisethän ovat lähinnä niitä osien putoiluja eri puolille Suomea, niiden “keräilyä” ja uudelleen kiinnittämistä. Nyt Jarzan pyörä onkin hienossa kuosissa.

Perinteisesti palkittiin myös Paras maalaus, Härskein intikka, ja komein Intikka. Paras maalaus meni nikille Attevain, härskein Sepille Saloon ja komein yhdistelmä Hollantiin. Kaikki Hollantilaiset palkittiin mitaleilla ja pikku klubitavaralla. Hollannin klubin pressa piti kiitospuheen ja yllätykseksi lahjoitti allekirjoittaneelle Hollannin klubin logolla varustetun kellon.

Palkintojenjaon jälkeen olikin arpajaisten vuoro ja paikalle saapui yllätysvieras naapuri tunturilta. Arpajaispalkintoja jakoi itse Joulupukki Jallun avustamana.

Sunnuntaina aamupalan jälkeen tavaroiden pakkailua ja kotiinlähdön valmisteluja. Osa porukasta jatkoi vielä lomareissua miimistä, kuten mekin Outin kanssa Rovaniemelle.

Ennen Hollantilaisten lähtöä otimme vielä yhteiskuvan hotellin edessä.

Lippu piti saada vielä pakattua matkatavaroihin, joten ohjelmaan merkitty lipunlasku aikaistui parilla tunnilla.

Tämän vuoden miitti onnistui todella hyvin. Siitä kiitokset Oulun porukoille. Oululaisille jäi vielä hoidettavaksi hyväntekeväisyyslahjoituksen toimittaminen perille. Tällä kertaa klubi lahjoitti 1000 euroa Ouluntullin ambulanssin toiminnan tukemiseen.

Ensi vuonna miitti järjestetään perinteisesti elokuun ensimmäisenä viikonloppuna Porin Yyterissä.

Jussi ”Bronson” Simola
Intruder Club Finland ry